top of page
תמונת הסופר/תאבי גולדברג

איש השנה: פוטין 2016

פוטין לא נבחר כאיש השנה של המגזין טיים אבל הבובה שלו נבחרה


אין ספק שהמניפולאטור הפוליטי הגדול ביותר בדורנו ,הוא ותיק שרותי הביון הסובייטים [עכשיו רוסים] ולדימיר פוטין. 16 שנים פעל פוטין כסוכן KGB, ודפוס המחשבה שלו לא השתנה כהוא זה.


מי שעדיין מטיל ספק ביכולתו לאגף את המסורת הדמוקרטית ארוכת השנים של ארצות הברית של אמריקה, מי שלא מבין שאין הבדל בין הרוסים האדומים של "אימפריית הרשע" הסובייטית ,כפי שכינה הנשיא רייגן את ברית המועצות, למשטרו של הצאר פוטין ,אינו מבין כי ארצות הברית המסוכסכת נפלה לידי המניפולאטור הרוסי כפרי בשל.


אין ספק והעובדות הגלויות מדברות בעד עצמן: ולדימיר פוטין סימן את דונאלד טראמפ להיות הנציג שלו בבית הלבן. עד כמה שהדבר נשמע מופרך, במשחק הפוליטי ידה של עריצות שלטונית חזקה משלטון דמוקרטי והיכולת שלה לפעול ולסכסך ללא מורא, עדיף על התדיינות פוליטית ומסע בחירות לפי הכללים הדמוקרטיים.



צילום מאתר מאקו


מי שאינו מבין מהי רוסיה ,מי שחושב שהשלטון הסובייטי היה קוריוז היסטורי שנמחק ,מוטב שיראה את הדו"ח המיוחד שפורסם השבוע על ידי הפרופסור מקלארן, בדבר השימוש חסר התקדים בסמים אסורים בעידוד המשטר הרוסי על ידי למעלה מאלף ספורטאים שהשתתפו באולימפיאדת לונדון 2012!

מי שלקה בעיוורון פוטין טוב שיחזור וישנן את העובדה כי מאז היבחרו נרצחו ברוסיה עשרות עיתונאים ועוד יותר מתנגדים פוליטיים.



רוסיה של פוטין נתנה חסות למדליף החומרים החסויים ביותר של ארצות הברית אדוארד סנאודון. רק משקיף נאיבי יאמין שסנואדון אינו משתף את מלוא סודותיו עם שירותי הביטחון הרוסי, והם גם שמורים לו אילו חומרים לפרסם ומתי ועד אז הם עושים שימוש במידע כבתוך שלהם, תמורת המקלט המדיני שהעניקו לו.



האם אמריקה זקוקה בדחיפות לסנאטור בעל שיניים כמו ג'וזף מקארתי בכדי לחקור איך נפלה ארצות הברית, מבלי משים ברשת הרוסית, תרתי משמע ? או שמא האדישות והפחד שמטיל הנשיא הנבחר טראמפ,יפחידו את הקונגרס שיימנע לחקור כיצד תמרנו הרוסים את תוצאות הבחירות באמריקה. בחירתו של איש הנפט רקס טירלסון מאקסון מובייל ,המקורב לרוסים ושבוי בקשרי עסקים עימם ,למזכיר המדינה, על ידי הנשיא הנבחר , שקשרי העסקים שלו ברוסיה טרם נחשפו עד תום, מעלים את החשש כי פוטין הוא הזוכה הגדול במאבק הפוליטי בארצות הברית.


גם ה CIA- וגם ה FBI מחזיקים כנראה במספיק מידע שעשוי להביא להדחתו של דונאלד טראמפ. מדובר בגופים החזקים בעולם המחזיקים ביותר מידע מאשר כל סוכנות ביון אחרת עלי אדמות, והרמזים שהם נותנים בימים האחרונים הנם קצה קרחון ,שייתכן שיומס בידי הנשיא הנבחר התוקפני . אבל דרכו של מידע כזה שהוא זולג ומגיע בסופו של יום אל אור השמש.


אז מה זה נוגע לנו? בביצה הביבית הכול טוב-לכאורה. אבל בפועל, לכאוס שנוצר בשנים האחרונות במזרח התיכון, חדר שחקן חדש : פוטין! מאז מלחמת יום הכיפור ,לא הרגשנו את הבל נשימתו של הדוב הלבן מקרוב, אבל עכשיו משהרוסים התבססו היטב על גבולנו הצפוני ,החיבוק שלו את ראש ממשלתנו הוא חיבוק דוב: בהתחלה נהנים מהחום ורכות הפרווה ,אבל בהמשך יחוש ביבי איך החיבוק הופך לחנק.


המערכה שניהלה ישראל במדיניותו של הנשיא אובמה בחזית איראן ,כולל הופעתו של ביבי בפני הקונגרס של ארצות הברית הוכתרה ב"הצלחה": האיראנים הסתדרו עם העולם לא רע ,אבל לא ויתרו על דבר,ישראל לא השיגה דבר וה"תיאבון" האמריקאי לפעול באזורנו ובזירת סוריה דעך והתוצאה היא שהרוסים מנהלים את הפוליטיקה האזורית, במקום האמריקאים.


תוצאה אפשרית: עכשיו כשיש סבירות שדונאלד בכלל רוקד על פי החליל של ולדימיר, היא שלא יהיה לנו במי להיאחז. "אובמה הרע" הוחלף בדונאלד הטוב ליהודים, מי שמדינת ישראל מעניינת אותו כקליפת השום.


עוד על המניפולציות הרוסיות בספרי "הרצח בטור דה פראנס"

0 צפיות0 תגובות
bottom of page