top of page
תמונת הסופר/תאבי גולדברג

על אֵם כל הקונספירציות ושתי תוספות

עודכן: 15 במרץ 2022

השימוש ברשימה זו על אחריותכם בלבד


הערה ראשונה: איך מפיצים תאוריות קונספירציה


לפני כשנתיים פרצה מגפת הקורונה. בד בבד עם ההתפרצות עלו תאוריות קונספירציה, על רצון הסינים לפגוע בתושבי העולם במזיד. הנסיבות של התפרצות תאוריות הקונספירציה דומות לנסיבות שבהן נרקמו אגדות העם בכל פעם שפגע אסון בתושבי הארץ. בדרך כלל יוחס האסון לזעמו של אחד האלים או לזדון היהודים.


עם פיתוח חיסון כנגד המגפה התגברו הקונספירציות, הפעם כאלה שכוונו נגד החיסון עצמו. דיווחים מבתי החולים בארצות הברית מלמדים שהחיסון נגד המגפה נתקל בהתנגדות עזה ובאלימות מתגברת כלפי צוותי הרפואה. בה בעת התפשטו תאוריות אנטי-ממסדיות, והן הגיעו לשיאן בניסיון להשתלט על הקונגרס האמריקני בתחילת השנה.


ברור שהתפשטות מהירה כל כך של תאוריות קונספירציה אינה אקראית. כפי שביל גייטס השתלט בעורמתו על תכנות ההפעלה היסודית של רוב המחשבים בעולם, וכפי שמנוע החיפוש של גוגל מהנדס את תפריט מקורות המידע הנגישים לנו, כך יש לדעת שהתפשטות הקונספירציות בעידן הוויראלי של האינטרנט והרשתות האנטי-חברתיות תוכנתה אף היא בקונספירציית יסוד, מטא-קונספירציה או "אֵם כל הקונספירציות", לאמור הנגיף המוליך את כל הקונספירציות: נגד החיסון למגפת הקורונה, נגד הלגיטימיות של הקונגרס האמריקני, נגד הדמוקרטיה ונגד הסדר העולמי. שם נגיף-העל הוא COVID 100 (Conspiracy virus Disease 100).


ובכן, כיצד התפשט נגיף-על זה? לא באמצעות המחשבים. אולי יהיה זה גילוי מדהים עבור אלה שטרם עברו שטיפת מוח, תרתי משמע. הנגיף COVID 100 פותח במעבדות סודיות כמרכיב לתכשירים קוסמטיים הנמכרים בכל העולם, מוצרים המבטיחים צמיחה מחודשת של שיער הראש או את מניעת נשירתו. הנגיף מוחדר כאשר הצרכן משפשף את התכשיר על קרקפתו – מה שאנו מכנים שטיפת מוח – ובכך חודר ישירות למוחו של הצרכן. מרגע זה הצרכן חשוף לכל קונספירציה המופצת ומגיעה לתודעתו.


הערה שנייה: מכבסת מילים סינית


נושא רציני שנמצא בחדשות העולמיות מאז שהסינים שילחו נגיפי ניסוי לעולם ולא הצליחו להשיב אותם לכוורות, הוא מה שמכונה בשפה מכובסת אלגנטית בעיתונות הכלכלית "ניתוק שרשרות האספקה".


מתי שמעתם בעבר את הביטוי הזה? במצור על ירושלים בתש"ח? האם עיתון "על המשמר" דיווח על כנופיות זדים מוסלמים שניתקו באישון לילה את שרשרת האספקה לירושלים בבאד אל וואד? האם עובדי חל"ש (חברה לתיקון שרשרות) יצאו לחבר את השרשרת מחדש עם שחר, או שמא היו אלה חברי הפלמ"ח?


הביטוי המכובס הנ"ל, שמשמעותו כי מוצרי צריכה רבים חסרים במלאי וכי מחיר הקיימים נוסק, נועד בכוונה כדי שלא לעלוב בסינים. מאז שהסינים השתלטו על העולם, פחות או יותר, וכל מוצר שני הנמכר בעולם המערבי מקורו בסין, וכל נמל בדרך מסין לשווקי המערב הוא בבעלות סינית, הרי שכדי לקבל נעלי ספורט נייקי לקראת חג המולד על הצרכנים להמשיך לחייך ולכבס, כדי שהמכולה עמוסת הנעליים הסיניות תגיע לנמל היעד.


אז המציאות בעולם כעת היא שהסינים עורכים ניסוי ענק, חזרה כללית, הדמיה לתמונת העולם ביום שהם ינתקו את השלטר, ולזה קוראים בארצות העולם "הפרעות בשרשרות האספקה".


הערה אחרונה, חדשות חוץ


את חדשות החוץ אני דולה במהירות, ברפרוף על הכותרות של עיתונות העולם באינטרנט. אני מניח שכך עושים גם העיתונאים הישראלים הכותבים ומדווחים בתקשורת הישראלית, אך הם מתייחסים לענייני העולם כאילו הם עצמם היו שם במרכז העניינים ומדווחים לנו.


הקטע הבלתי נגמר של "כתבנו לענייני חוץ" העומד ליד גבעת הקפיטול או הבית הלבן או ארמון האליזה ומדווח על השיחות המתנהלות בנבכי מבצרי שלטון אלה – מה זה? מדוע מתירים למסכן לעמוד שם ברוח ובשמש שנים רבות כל כך כדי לספר שממש מאחוריו, בנבכי הארמונות הללו, מתקיימות עכשיו התייעצויות בין… וכאן צריך רק להחליף מדי פעם את השמות – מרבין לפרס או לבגין או לביבי או לברק.


ידיעות חוץ חשובות שמשום מה לא שודרו על ידי כתבנו: השבוע הוחלט באספת תושבים בעיירת הכורים הזעירה לשעבר מינטרן, בהרי הסלע בקולורדו, לאשר את החלטת מועצת העיירה ולהתיר הקמת מקווה במבנה הנמצא בתחום אזור השימור של העיר!


כן, מקווה מים להיטהרות נשים יהודיות בעיירת כורים מהמאה ה-19. לאחר ששוכנעו התושבים כי מדובר בנושא המותר על פי תקנון השימור, אושר השימוש. אולי יצטרפו לטבילה גם כורים שלא טבלו מאז הבהלה לזהב.

4 צפיותתגובה 1
bottom of page